Torneig de Nadal

Primer Torneig d’Hivern a la Taverna dels Predicadors

A finals del 2004 s’iniciava la primera competició oficial organitzada pel Club Scrabble Manresa. Aquest torneig ens serviria de prova i com a experiència de cara a organitzar-ne de posteriors més reeixits.

El nombre de participants quedaria al voltant d’una dotzena, tots ells jugadors habituals en els vespres scrabblístics que fins aleshores, i des de ja feia uns quants mesos, s’anaven improvitzant a la Taverna dels Predicadors. Això feu que l’ambient fos distès i informal, i que el calendari de competició s’anés reajustant a cada nova ronda.

La durada del torneig es va estendre força més enllà de les previsions inicials, a causa principalment de les incompatibilitats horàries i calendàries entre els participants i de l’elevat nombre de partides que s’havien de jugar en total.

En una primera fase, els participants s’organitzaren en grups de tres jugadors que s’encreuaren en enfrontaments d’un contra un al millor de tres partides.

Els millors de cada grup passarien a les semifinals, també de dos jugadors i al millor de tres partides. Així finalment quedarien dos finalistes: el Ramon Torres i el Jordi Torra. Després d’una final maratoniana, s’erigiria com a primer campió d’hivern del Club el Jordi Torra.

Lamentem no poder donar-vos dades més concretes dels encreuaments i les puntuacions, però com ja us hem dit es tractava d’un torneig més aviat experimental i no conservem cap documentació sobre el desenvolupament de la competició ni de les partides. Això sí, podeu veure’n un parell de fotografies: