el Club Scrabble Manresa

De la cervesa a l’Scrabble. Breu història del Club de Scrabble Manresa

A la tardor del 2004 es va jugar la primera partida de Scrabble a la Taverna dels Predicadors. Hi van participar quatre clients habituals, que en una de les animades tertúlies d’aquest bar van descobrir que, a banda de la cervesa, tenien una altra afició en comú. Alguns d’ells havien participat en el campionat de Scrabble per Internet que organitza el Club Ababols. D’altres, simplement hi jugaven a casa.

A aquesta primera partida en van seguir d’altres, amb les quals el grup d’aficionats a aquest joc de taula es va anar ampliant. Tan va ser així que per Nadal del mateix any es van decidir a organitzar el primer campionat de Scrabble de Manresa. Hi van participar 12 persones i va servir consolidar un grup de scrabbelistes que convertiria la Taverna dels Predicadors en l’autèntica seu de l’Scrabble manresà. D’aleshores ençà, pràcticament no hi hauria cap dia en què el bar de l’Abel (tal com és coneguda també la Taverna) no hagu��s estat testimoni d���alguna partida de Scrabble.

Tanta activitat ha perm��s configurar el Club de Scrabble de Manresa (ja constituït oficialment com a associació), el qual va organitzar el 30 i 31 d’agost del 2005 el 1r Torneig de Scrabble Festa Major de Manresa. Aquest campionat va representar un autèntic salt qualitatiu: se���n va fer una gran difusió, hi va haver un bon nivell d�����inscripcions i va tenir una gran repercussió als mitjans de comunicació locals. El suport de l’Ajuntament també va ser molt important per garantir l’èxit d’aquesta iniciativa.

Gràcies al Torneig de la Festa Major, més jugadors van descobrir la Taverna dels Predicadors com a punt de trobada de l’Scrabble manresà i el Club de Scrabble decidia afrontar un nou repte: l’organització de la lliga CUSCA 2005-2006, que s’ha anat perpetuant en les posteriors temporades.

A partir de la temporada 2009-2010, després que la Taverna dels Predicadors es comencés a fer petita, la seu del Club passa a ser el bar La Peixera, on des de setembre fins a juny, cada diumenge i cada dilluns tots els aficionats a l’Scrabble tenen una cita ineludible.