5è Mundial de Scrabble en català

Dissabte i diumenge passats es va disputar el 5è Mundial de Scrabble en Català, a Mataró. Fou un cap de setmana d’una activitat escrablística molt intensa. Prop de 60 jugadors i un escenari preciós, la Biblioteca Antoni Comas,  l’antic escorxador de Mataró. Molta il·lusió, velles i noves coneixences i, sobretot, moltes ganes de gaudir de la llengua remenant fitxes al faristol. Teniu tots els resultats i alguna fotografia al web del campionat.

Josep M. Martí --- Marc Vigo --- Miquel Sesé

d’esquerra a dreta: Josep M. Martí (subcampió), Marc Vigo (campió) i Miquel Sesé (3r classificat)

Finalitzades les 10 rondes, el nou campió mundial, després d’una partida final d’infart amb el 3r classificat, Miquel Sesé, és en Marc Vigo. Es trenca així el binomi Sesé-Manchado imperant en els 4 mundials anteriors i ens emplacen al següent mundial per poder desfer l’empat a dos mundials guanyats entre aquests dos excel·lents jugadors.

Valentí Rossell --- Ramon Torres --- Rosa Riera --- Eric Olmedo --- Javier Larrañaga --- Joan Montané --- Muntsa Clotet --- Marga Colillas

d’esquerra a dreta: Valentí Rossell, Ramon Torres, Rosa Riera, Eric Olmedo, Javier Larrañaga, Joan Montané, Muntsa Clotet i Marga Colillas

Com podeu comprovar, el nostre club tingué una magnífica representació, i no només pel nombre de jugadors.

Hem de destacar l’actuació d’en Valentí Rossell, 6è classificat i, especialment, la d’en Ramon Torres, que, amb una 4a posició, ha assolit la millor classificació d’un jugador manresà en tota la història dels campionats mundial.

Ramon Torres --- Valentí Rossell

d’esquerra a dreta: Ramon Torres (4t classificat) i Valentí Rossell (6è classificat)

Fem referència també als guanyadors d’altres premis,

• millor debutant en un mundial, Salvador Batlle,
  • millor jugador sub1000 Albert Rico
  • màxima puntuació en un partida, Josep M. Martí, amb 720 punts.
  • màxima puntuació amb L·L, Lluís parera, amb AL·LÈRGENA, 113 punts.

Ens fem ressó també de l’anunci de la UF que l’any vinent hi haurà el 6è Mundial de Scrabble en Català, així doncs, la periodicitat d’aquest campionat esdevindrà anual.

Finalment, volem fer referència també a l’altre torneig que es va disputar en les mateixes dates, el V Campionat Mundial de Scrabble en Català, a Eivissa, guanyat per Octavian Mocanu amb un domini incontestable. Teniu tota la informació disponible al web del Club Scrabble Eivissa

Aquesta entrada ha esta publicada en Campionats, Manresa, Mundial. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.